Czy wiesz jakie czynności i nawyki kradną nam najwięcej energii?

Czy wiesz jakie czynności i nawyki kradną nam najwięcej energii?

W XXI wieku jesteśmy otoczeni tyloma przedmiotami, że możemy nawet nie zauważyć jak bardzo jesteśmy przebodźcowani. Niektóre nawyki i czynności powodują, że tracimy bardzo dużo energii. Czy wiecie, które to z nich? 

Złodzieje życiowej energii

W życiu każdego z nas pojawiają się nawyki, które sprawiają, że uchodzi z nas energia. Nie mamy siły do działania, jesteśmy ospali. 

  1. Jednym z nich są toksyczne nawyki. Można do nich zaliczyć zbyt częste sięganie po telefon, czyli media społecznościowe. Pochłaniają one nasz czas bez reszty, a do tego uzależniają.
  2. Kolejnym nawykiem jest myślenie o wszystkim dookoła, o problemach, które nas nie dotyczą. Nasze myśli krążą wokół pandemii, problemów ekologicznych, kryzysu klimatycznego co rozprasza nas i nie pozwala skupić się na rzeczach dla nas najważniejszych. 
  3. Nadmierne przejmowanie się krytyką innych i rozpamiętywanie. Krytyka wpisana jest w nasze życie, a przywiązywanie do niej zbyt dużej wagi pozbawia nas radości życia.
  4. Warto też wspomnieć o chaosie, który nie ułatwia skupienia, zwłaszcza podczas pracy i nauki. Zbyt dużo elementów na biurku, brudne kubki czy sterta niesegregowanych dokumentów skutecznie odwracają naszą uwagę od czynności, które powinniśmy wykonywać. Oczywiście wpływa to na poziom naszej wydajności w pracy, a co za tym idzie nasze samopoczucie.
  5. A co z dietą? Nie bez znaczenia jest sposób, w jaki się odżywiamy, ponieważ niektóre składniki źle wpływają na poziom naszej energii. Jednym z nich są z pewnością węglowodany w nadmiarze, które sprawiają, że czujemy się ciężko, a senność to wróg numer jeden. Warto też wspomnieć o cukrze, który daje pozorną energię, ale można z nim bardzo łatwo przesadzić. Najlepiej na nasz organizm wpływać będzie odpowiednio zbilansowana dieta, która pobudzi organizm do działania.
  6. Organizm powinien być wypoczęty, dlatego sen jest bardzo ważny. Minimalny czas potrzeby do regeneracji to 8 godzin, ale niektórym dorosłym wystarczy jedynie 6.
  7. Jest jeszcze jedna kwestia, nie powinno się spać zbyt długo, wtedy ciało rozleniwia się i cały dzień jesteśmy ospali. 
  8. Każdy wie, że ruch to zdrowie, wpływa ono także na poziom naszej energii, jeśli nie ruszamy się dostatecznie dużo, zaczynamy odczuwać tego skutki. I nie chodzi tu tylko o wagę, ale również o kręgosłup – zwłaszcza przy pracy siedzącej. Endorfiny, które wydziela nasz organizm podczas nawet krótkiego treningu, dają nam siłę i moc do działania.
  9. Braki w witaminach zwłaszcza B12 i D3 może spowodować realny spadek energii. Pierwszych objawów raczej się nie odczuwa. Problem przychodzi dopiero wtedy, gdy ich niedobór jest na wysokim poziomie. Warto wówczas wykonać niezbędne badania w celu sprawdzenia, czy poza niedoborem witamin nie mamy do czynienia np. z anemią. Podstawowa morfologia powinna rozwiać wszelkie wątpliwości. Natomiast jeśli mamy tendencję do wypłukiwanie się witamin i minerałów można je dodatkowo suplementować. 

Czego potrzebuje Twój organizm, aby być pełen energii?

Wystarczy działać zgodnie z tym, co czujemy i słuchać naszej głowy i ciała. Poza tym nie zaszkodzi odpowiednia dieta i aktywność chociaż dwa razy w tygodniu. Sen, sen i jeszcze raz sen, bo wtedy głowa odpoczywa, a ciało się regeneruje. Do tego właściwy balans między pracą, a życiem osobistym. 

Aby osiągnąć odpowiedni poziom energii, trzeba zachować w wielu kwestiach umiar, bowiem wszystko jest dla ludzi, ale z głową.

Przeczytaj też: NOWA GWIAZDA TICTOKA I INSTAGRAMA. MA 81 LAT I NA ZMOTYWUJE CIĘ DO BYCIA FIT!

Zdjęcie główne: Mathilde Langevin/ unsplash.com

Zostaw komentarz

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *