Jak odchudzić grilla? Podpowiadamy, co włożyć na talerz, by nie martwić się dodatkowymi kilogramami

Jak odchudzić grilla? Podpowiadamy, co włożyć na talerz, by nie martwić się dodatkowymi kilogramami

Gotowanie na świeżym powietrzu to jedna z największych radości lata. Oto kilka wskazówek dotyczących przygotowywania zdrowych i lekkich posiłków na grillu.

Chude mięso

Jeśli planujesz grilla, wybierz chude mięso, takie jak drób, polędwicę wieprzową, stek, antrykot, steki wołowe, filet z kurczaka, filet z indyka. Pamiętaj, aby je wcześniej zamarynować, by było smacznie i bez tłustego sosu. Odetnij tłuste brzegi i podziel duże kawałki mięsa na mniejsze, tak abyś mógł wziąć mniejszą porcję. Przetwory mięsne, takie jak klopsiki, hamburgery i hot dogi są niezdrowe, wysoko przetworzone i łatwo się od nich tyje. Możesz zrobić własne hamburgery z chudej mielonej wołowiny.

Wybierz rybę

Ryba z grilla smakuje równie dobrze, co mięso. Rybę można grillować w całości lub w specjalnym opakowaniu. Obtocz kawałek ryby w ziołach i otocz ją warzywami, a następnie połóż na aluminiowej tacce lub kawałku folii aluminiowej. Złóż folię i umieść ją na grillu. Jeśli chcesz grillować ryby lub owoce morza, wybierz chude odmiany, takie jak tuńczyk, sola, tilapia, kalmary, panga lub krewetki.

Dużo warzyw

Grillowane warzywa są smaczne i mało kaloryczne. Możesz przygotować pyszny szaszłyk warzywny, nabijając na wykałaczkę kawałki papryki, grzybów, cebuli, pomidorów i cukinii.  Możesz również pomyśleć o szaszłykach owocowych z truskawkami, kawałkami jabłka i gruszki. Na grillu można również oddzielnie ułożyć kukurydzę, cukinię i bakłażana. W takim wypadku dobrze nasmaruj ruszt, aby warzywa się nie przykleiły. Grillowane warzywa są pyszne, zdrowe, chrupiące, smakują słodko i wyjątkowo, a do tego dzięki nim dania z grilla są różnorodne i kolorowe.

Sałatki

Gotowe sałatki ze sklepu zwykle zawierają sporo majonezu, ale domowa, samodzielnie przygotowana sałatka może być pyszna i mieć tak mało kalorii, jak tylko zechcesz. Marchewka, kawałki papryki, pomidorki koktajlowe, seler i różyczki kalafiora z sosem jogurtowym uprzyjemnią letniego grilla.

Burgery i hot dogi – czy mogą być dietetyczne?

Jeśli Twoja rodzina, zwłaszcza małe dzieci, nalega na fast foody, możesz zastąpić je zdrowszymi, domowymi opcjami. Na przykład można kupić hamburgery zrobione z niskotłuszczowego mięsa i kiełbaski z kurczaka lub indyka. Możesz też po prostu zmielić lub kupić mieloną wołowinę, która ma niską zawartość tłuszczu. Dzięki samodzielnemu przygotowaniu burgerów, dzieci będą uczestniczyć w całym procesie i nauczą się zarówno gotować, jak i zwracać uwagę na zdrowe jedzenie. 

Przekąski

Gdy dania z grilla jeszcze nie są gotowe, każdy chce zaspokoić głód, podjadając niewielkie przekąski. W takim przypadku pierwszą praktyczną zasadą jest unikanie chipsów, paluszków, orzeszków solonych i podobnych przekąsek. Zamiast przygotuj wcześniej grubo posiekane marchewki i selera, kawałki sera lub upieczone wcześniej tortille kukurydziane.

A co z napojami?

To, co wlejesz do szklanki, liczy się tak samo jak to, co nałożysz sobie na talerz podczas grillowania. Zamiast napojów gazowanych z cukrem, spróbuj zrobić w domu lemoniadę słodzoną miodem lub ksylitolem. Jeśli pijesz piwo, uwzględnij mniejszą ilość kalorii w spożywanych posiłkach. I zawsze bierz ze sobą wodę, aby zachęcić innych do zaspokojenia pragnienia najprostszym i najzdrowszym napojem ze wszystkich.

Mniej węglowodanów

Warto podkreślić, że tyjemy głównie przez nadmiar spożytych kalorii, ale także i węglowodanów. Wiele osób obawia się jedzenia tłuszczu, podczas gdy to węglowodany często odpowiadają za przyrost masy ciała. Jeśli zatem zależy Ci na utrzymaniu smukłej sylwetki, będąc na grillu jedz mięso i warzywa, a unikaj nadmiaru pieczywa i przekąsek. Najlepiej sprawdzą się mięsa z dodatkiem oliwy z oliwek w towarzystwie zielonych warzyw.

Przeczytaj też: CZY SIWIENIU MOŻNA ZAPOBIEGAĆ DIETĄ?

Zdjęcie główne: torwaiphoto/ adobestock.com

Zostaw komentarz

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *