Czerwiec to bardzo ważny czas dla społeczności LGBTQ+, gdyż to właśnie wtedy ma miejsce miesiąc dumy. Coraz więcej marek modowych otwarcie wspiera tę społeczność, a miesiąc dumy to znakomity czas, aby jeszcze bardziej to poparcie pokazać.
Dlatego też wiele marek i znanych projektantów przygotowuje co roku specjalne kampanie czy minikolekcje, z których dochód zostaje przekazany na organizacje walczące o prawo do różnorodności. Poznaj kilka marek, które angażują się we wspieranie społeczności osób LGBTQ+ i razem z nimi celebruje miłość.
Coraz więcej marek angażuje się w kwestie społeczne, dlatego tworzy ubrania zgodne z ruchem body positive, zwraca uwagę na ekologiczne aspekty swojej działalności czy wspiera społeczność LGBTQ+. Wiele firm aktywnie bierze udział w paradach równości lub wspiera to wydarzenie poprzez działania sponsorskie. Bardzo dużą rolę odgrywają również marki modowe coraz chętniej tworzące specjalne kolekcje, które mają uczcić miesiąc dumy. Ubrania często są wówczas ozdabiane tęczowym motywem lub hasłami bliskimi osobom, które utożsamiają się z LGBTQ+.
Marka Levi’s, która słynie z produkcji kultowych już jeansów, od lat aktywnie wspiera społeczność gejów i lesbijek. Amerykańska sieciówka nie tylko przygotowuje co roku specjalną kolekcję na miesiąc dumy, ale również jej polityka wewnętrzna opiera się na równości i tolerancji wobec pracowników. Dochody powstałe w wyniku sprzedaży rzeczy zaprojektowanych na miesiąc dumy są corocznie przekazywane fundacjom i stowarzyszeniom walczącym o prawa osób nieheteronormatywnych. W tym roku marka Levi’s zaangażowała się również we współpracę z Wolontariatem Równości, który organizował warszawską Paradę Równości.
Również duże i luksusowe marki chcą wspierać społeczność LGBTQ+. Michael Kors stworzył specjalną kolekcję szortów, bluz i T-shirtów, gdzie logo firmy jest ozdobione tęczowym motywem, a całość ma dodatkowo kształt serca. Ponadto w sklepach znanej marki można kupić również torby i zegarki sygnowane podobnym logo. To wyjątkowy ukłon w stronę osób wykluczonych ze względu na swoją orientację seksualną.
H&M to marka odzieżowa, która chce aktywnie angażować się we wspieranie osób LGBTQ+. W tym celu powstała kolekcja, której hasło brzmi „Stay True, Stay You”, co ma oznaczać zachętę do życia w zgodzie z własnymi decyzjami. W sieciówce można kupić tęczowe T-shirty, kolorowe szorty oraz body. Część dochodów zostanie przeznaczona na organizacje walczące z homofobią, transfobią i problemem dyskryminacji osób nieheteronormatywnych.
Również producent znany z bycia liderem wśród top marek na świecie stworzył kolekcję przygotowaną specjalnie na miesiąc dumy. W ich butikach można znaleźć stylowe koszulki, bluzy, czapki z daszkiem, a nawet bieliznę z wymownym nadrukiem „GAY Pride”.
Reebok to kolejna marka, która w kreatywny sposób zaznaczyła swoje poparcie dla społeczności LGBTQ+. Wypuściła specjalne egzemplarze kultowych już modeli np. sneakersów Reebok Club C Revenge z tęczowymi paskami.
Zdjęcie główne: 42 North/pexels.com