Nowoczesny zespół SEO – jak wpłynie na Twój sklep z kosmetykami?

Nowoczesny zespół SEO – jak wpłynie na Twój sklep z kosmetykami?
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Rynek e-commerce z roku na rok zdaje się wyprzedzać rynek sprzedaży bezpośredniej, który względem prowadzenia firmy w internecie ma długą, wieloletnią tradycję i historię. Okazało się jednak, że ogromna ilość zalet wynikających z handlu w sieci wypiera na wielu rynkach sprzedaż bezpośrednią i nie dzieje się to bez powodu. Klienci doceniają łatwość dokonywania zakupów oraz możliwość porównania ze sobą cen konkretnej usługi lub rzeczy u wielu dostawców, a przedsiębiorcy łatwość wejścia w nowy biznes, gdyż nie ma potrzeby wynajmowania kosztownych lokali lub zatrudniania pracowników do obsługi bezpośredniej. Nie wszystko jest jednak kolorowe. Sklepów z kosmetykami znajduje się w sieci już tysiące, co zatem zrobić, aby to właśnie Twój stał się wśród nich zdecydowanie najpopularniejszy? Zacząć od pozycjonowania.

Dlaczego warto przeprowadzić pozycjonowanie?

Większość internautów poszukuje nowych sklepów z reguły za pomocą wyszukiwarki Google. Znajdują się w niej praktycznie wszystkie strony internetowe możliwe do zaindeksowania, w tym także takie, które zostały opublikowane w sieci dosłownie kilka godzin lub dni wcześniej. Internauta podczas wyszukiwania konkretnej rzeczy z reguły przegląda maksymalnie 1-2 strony listingu, każda z nich zawiera po 10 wyników organicznych. Co to oznacza? Że osiągniesz zyski z wyszukiwarki Google tylko wtedy, kiedy Twoja strona znajdzie się właśnie na pierwszych dwóch stronach SERP. Świeża witryna WWW ląduje zazwyczaj na samym końcu, przez co nie osiąga jakichkolwiek wymiernych zysków z tego źródła.

Właśnie z tego powodu warto zdecydować się na pozycjonowanie, dzięki któremu Twój sklep z kosmetykami może w efekcie pojawić się bardzo wysoko w wynikach wyszukiwania, czyli listingu, znanym w profesjonalnym środowisku jako SERP (Search Engine Results Page). Praktycznie każda agencja SEO celuje w pierwszą stronę wyników, część z nich jednak, przy odpowiednio dużym budżecie, może zaproponować nawet pozycję z TOP3. Niestety w przypadku kosmetyków jest to bardzo trudne. Na rynku znajduje się wiele firm z tej branży, które dysponują w zasadzie nieograniczonymi środkami przeznaczonymi na pozycjonowanie, przez co przebicie ich pozycji może wymagać niewspółmiernie dużych środków w stosunku do efektów. Czasami lepiej znaleźć się nieco niżej, zaoszczędzając jednak bardzo duże ilości gotówki.

Trzy etapy pozycjonowania

W pozycjonowaniu wyróżniamy trzy podstawowe etapy, dzięki którym Twój sklep z kosmetykami może uzyskać bardzo wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Wszystkie są bardzo istotne z punktu widzenia rezultatów, dlatego pominięcie któregokolwiek z etapów może prowadzić do wielu przykrych skutków.

Pierwszym etapem jest audyt SEO, dzięki któremu agencja jest w stanie zapoznać się ze stanem Twojej witryny i ocenić przygotować dla niej optymalną strategię. Wiele początkujących firm zapomina o audycie SEO, co stanowi bardzo duży błąd, który przez profesjonalnych pozycjonerów jest oceniany za jeden z najpoważniejszych. Dlaczego? Dlatego, że przygotowanie strategii bez poznania wymagań konkretnej witryny jest błądzeniem we mgle.

Drugim etapem jest wprowadzenie zmian w kodzie źródłowym witryny. Proces ten jest wieloetapowy i może wymagać przeprowadzenia nawet kilkuset kroków. Dopiero spełnienie wszystkich może dawać optymalne skutki, dlatego tak ważne jest duże doświadczenie zawodowe zespołów składających się z pozycjonerów, programistów i copywriterów.

Ostatnim, lecz równie istotnym etapem, jest pozyskanie odpowiednio dużej liczby linków zwrotnych do witryny. Do niedawna wystarczyło pójść na ilość i umieścić linki zwrotne na jak największej ilości domen, podczas gdy obecnie liczy się jakość. Linki należy umieszczać bezwzględnie zawsze na stronach WWW o dobrej reputacji.

W proces pozycjonowania wchodzi także:

  • dopasowanie słów kluczowych do treści podstrony,
  • przyspieszenie działania witryny,
  • poprawa współczynnika odrzuceń i wydłużenie czasu przebywania na stronie,
  • naprawienie User Interface oraz User Experience,
  • przyspieszenie działania całej witryny,
  • i wiele, wiele innych.

Stacjonarny sklep z kosmetykami również warto pozycjonować

Masz sklep stacjonarny z kosmetykami? Żaden problem, warto wówczas wykorzystać pozycjonowanie lokalne. Standardowe pozycjonowanie na cały kraj opiera się na typowych frazach kluczowych bez rejonizacji, takich jak:

  • podkład avon beż,
  • krem do twarzy 45,
  • kosmetyki do opalania tanie,

Są to frazy kluczowe, które wyświetlą się każdemu internaucie wpisującym je w pole wyszukiwania Google. Warto, aby Twoja witryna się znalazła wśród wyników, jeśli Twoim głównym celem jest sprzedaż on-line. Inaczej wygląda sytuacja, w której prowadzisz sklep stacjonarny, wówczas frazy kluczowe powinny wyglądać tak:

  • kosmetyki do pielęgnacji Warszawa,
  • kosmetyki kolorowe sklep Poznań,
  • farby do włosów Wrocław.

W tym przypadku frazy kluczowe dotyczą konkretnej miejscowości, regionu bądź województwa. Warto założyć wizytówkę w Google Firma, aby Twój sklep stacjonarny pojawił się także w mapach Google. Dzięki temu widoczność dodatkowo znacznie wzrośnie.

Fot. Firmbee/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Kamila 18.03.2022

    Rzetelnie opisane, od siebie jednak chciałabym dodać coś, co prawdopodobnie trapi wielu zainteresowanych współpracą z agencją. To naprawdę działa, jednak zwracajcie uwagę szczególnie na kwestie UX. Mnie pomogła agencja SXO, która podchodzi do działania w sposób nietypowy i jednocześnie genialny. 50/50 SEO i UX, wszystko po równo optymalizowane, przemyślane i zorganizowane. Interesuje nas branża beauty, z tego względu musi to być przyjemne w odbiorze i ładne 😉

  • Eliza 18.03.2022

    Walka o pozycję dla sklepu w sieci, to naprawdę trudne działanie, które zmuszać nas będzie niejednokrotnie do „gimnastykowania” się, aby chociaż dorównać konkurencji z technicznym i PRowym zapleczem. Zdobądźmy partnera, agencję mającą pozycjonowanie stron w małym palcu. Dziś, aby stać się konkurencyjnym, nie możesz podążać samodzielnie, zwłaszcza w chwili, w której cały marketing wielkich firm realizują zespoły zbudowane z dziesiątek specjalistów. Podejdź do tego z rozwagą i pozwól sobie pomóc, to wcale nie kosztuje majątku. 🙂