Nowoczesny zespół SEO – jak wpłynie na Twój sklep z kosmetykami?

Nowoczesny zespół SEO – jak wpłynie na Twój sklep z kosmetykami?
Potrzebujesz ok. 5 min. aby przeczytać ten wpis

Rynek e-commerce z roku na rok zdaje się wyprzedzać rynek sprzedaży bezpośredniej, który względem prowadzenia firmy w internecie ma długą, wieloletnią tradycję i historię. Okazało się jednak, że ogromna ilość zalet wynikających z handlu w sieci wypiera na wielu rynkach sprzedaż bezpośrednią i nie dzieje się to bez powodu. Klienci doceniają łatwość dokonywania zakupów oraz możliwość porównania ze sobą cen konkretnej usługi lub rzeczy u wielu dostawców, a przedsiębiorcy łatwość wejścia w nowy biznes, gdyż nie ma potrzeby wynajmowania kosztownych lokali lub zatrudniania pracowników do obsługi bezpośredniej. Nie wszystko jest jednak kolorowe. Sklepów z kosmetykami znajduje się w sieci już tysiące, co zatem zrobić, aby to właśnie Twój stał się wśród nich zdecydowanie najpopularniejszy? Zacząć od pozycjonowania.

Dlaczego warto przeprowadzić pozycjonowanie?

Większość internautów poszukuje nowych sklepów z reguły za pomocą wyszukiwarki Google. Znajdują się w niej praktycznie wszystkie strony internetowe możliwe do zaindeksowania, w tym także takie, które zostały opublikowane w sieci dosłownie kilka godzin lub dni wcześniej. Internauta podczas wyszukiwania konkretnej rzeczy z reguły przegląda maksymalnie 1-2 strony listingu, każda z nich zawiera po 10 wyników organicznych. Co to oznacza? Że osiągniesz zyski z wyszukiwarki Google tylko wtedy, kiedy Twoja strona znajdzie się właśnie na pierwszych dwóch stronach SERP. Świeża witryna WWW ląduje zazwyczaj na samym końcu, przez co nie osiąga jakichkolwiek wymiernych zysków z tego źródła.

Właśnie z tego powodu warto zdecydować się na pozycjonowanie, dzięki któremu Twój sklep z kosmetykami może w efekcie pojawić się bardzo wysoko w wynikach wyszukiwania, czyli listingu, znanym w profesjonalnym środowisku jako SERP (Search Engine Results Page). Praktycznie każda agencja SEO celuje w pierwszą stronę wyników, część z nich jednak, przy odpowiednio dużym budżecie, może zaproponować nawet pozycję z TOP3. Niestety w przypadku kosmetyków jest to bardzo trudne. Na rynku znajduje się wiele firm z tej branży, które dysponują w zasadzie nieograniczonymi środkami przeznaczonymi na pozycjonowanie, przez co przebicie ich pozycji może wymagać niewspółmiernie dużych środków w stosunku do efektów. Czasami lepiej znaleźć się nieco niżej, zaoszczędzając jednak bardzo duże ilości gotówki.

Trzy etapy pozycjonowania

W pozycjonowaniu wyróżniamy trzy podstawowe etapy, dzięki którym Twój sklep z kosmetykami może uzyskać bardzo wysoką pozycję w wyszukiwarce Google. Wszystkie są bardzo istotne z punktu widzenia rezultatów, dlatego pominięcie któregokolwiek z etapów może prowadzić do wielu przykrych skutków.

Pierwszym etapem jest audyt SEO, dzięki któremu agencja jest w stanie zapoznać się ze stanem Twojej witryny i ocenić przygotować dla niej optymalną strategię. Wiele początkujących firm zapomina o audycie SEO, co stanowi bardzo duży błąd, który przez profesjonalnych pozycjonerów jest oceniany za jeden z najpoważniejszych. Dlaczego? Dlatego, że przygotowanie strategii bez poznania wymagań konkretnej witryny jest błądzeniem we mgle.

Drugim etapem jest wprowadzenie zmian w kodzie źródłowym witryny. Proces ten jest wieloetapowy i może wymagać przeprowadzenia nawet kilkuset kroków. Dopiero spełnienie wszystkich może dawać optymalne skutki, dlatego tak ważne jest duże doświadczenie zawodowe zespołów składających się z pozycjonerów, programistów i copywriterów.

Ostatnim, lecz równie istotnym etapem, jest pozyskanie odpowiednio dużej liczby linków zwrotnych do witryny. Do niedawna wystarczyło pójść na ilość i umieścić linki zwrotne na jak największej ilości domen, podczas gdy obecnie liczy się jakość. Linki należy umieszczać bezwzględnie zawsze na stronach WWW o dobrej reputacji.

W proces pozycjonowania wchodzi także:

  • dopasowanie słów kluczowych do treści podstrony,
  • przyspieszenie działania witryny,
  • poprawa współczynnika odrzuceń i wydłużenie czasu przebywania na stronie,
  • naprawienie User Interface oraz User Experience,
  • przyspieszenie działania całej witryny,
  • i wiele, wiele innych.

Stacjonarny sklep z kosmetykami również warto pozycjonować

Masz sklep stacjonarny z kosmetykami? Żaden problem, warto wówczas wykorzystać pozycjonowanie lokalne. Standardowe pozycjonowanie na cały kraj opiera się na typowych frazach kluczowych bez rejonizacji, takich jak:

  • podkład avon beż,
  • krem do twarzy 45,
  • kosmetyki do opalania tanie,

Są to frazy kluczowe, które wyświetlą się każdemu internaucie wpisującym je w pole wyszukiwania Google. Warto, aby Twoja witryna się znalazła wśród wyników, jeśli Twoim głównym celem jest sprzedaż on-line. Inaczej wygląda sytuacja, w której prowadzisz sklep stacjonarny, wówczas frazy kluczowe powinny wyglądać tak:

  • kosmetyki do pielęgnacji Warszawa,
  • kosmetyki kolorowe sklep Poznań,
  • farby do włosów Wrocław.

W tym przypadku frazy kluczowe dotyczą konkretnej miejscowości, regionu bądź województwa. Warto założyć wizytówkę w Google Firma, aby Twój sklep stacjonarny pojawił się także w mapach Google. Dzięki temu widoczność dodatkowo znacznie wzrośnie.

Fot. Firmbee/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

5 × 5 =

  • Kamila 18.03.2022

    Rzetelnie opisane, od siebie jednak chciałabym dodać coś, co prawdopodobnie trapi wielu zainteresowanych współpracą z agencją. To naprawdę działa, jednak zwracajcie uwagę szczególnie na kwestie UX. Mnie pomogła agencja SXO, która podchodzi do działania w sposób nietypowy i jednocześnie genialny. 50/50 SEO i UX, wszystko po równo optymalizowane, przemyślane i zorganizowane. Interesuje nas branża beauty, z tego względu musi to być przyjemne w odbiorze i ładne 😉

  • Eliza 18.03.2022

    Walka o pozycję dla sklepu w sieci, to naprawdę trudne działanie, które zmuszać nas będzie niejednokrotnie do „gimnastykowania” się, aby chociaż dorównać konkurencji z technicznym i PRowym zapleczem. Zdobądźmy partnera, agencję mającą pozycjonowanie stron w małym palcu. Dziś, aby stać się konkurencyjnym, nie możesz podążać samodzielnie, zwłaszcza w chwili, w której cały marketing wielkich firm realizują zespoły zbudowane z dziesiątek specjalistów. Podejdź do tego z rozwagą i pozwól sobie pomóc, to wcale nie kosztuje majątku. 🙂

Rekomendowane
Jak wybrać idealny aparat słuchowy dla swoich potrzeb?
Jak wybrać idealny aparat słuchowy dla swoich potrzeb?
Dowiedz się, jak dokonać świadomego wyboru aparatu słuchowego, który spełni wszystkie Twoje indywidualne potrzeby i poprawi jakość życia. Poznaj kluczowe czynniki decydujące o komforcie i funkcjonalności tego urządzenia.
Ostatnie wpisy