Jak obniżyć poziom cholesterolu?

Jak obniżyć  poziom cholesterolu?
Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Wiele osób, które dowiadują się o zbyt wysokim poziomie cholesterolu, obawia się skomplikowanej i długotrwałej terapii. Okazuje się jednak, że ustabilizowanie cholesterolu na odpowiednim poziomie może być całkiem przyjemne, a podjęte działania mogą skutkować wieloma korzystnymi zmianami w wielu sferach życia. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, co powinieneś robić, aby obniżyć poziom cholesterolu i żyć zdrowo.

Czym grozi zbyt wysoki poziom cholesterolu

Choć cholesterol jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu, zbyt duża jego ilość może wywołać poważne problemy. Większość cholesterolu, który krąży w naszej krwi, produkujemy sami. Stanowi on materiał do budowy zdrowych błon komórkowych, hormonów płciowych, a nawet jest potrzebny do wytwarzania i właściwego przyswajania witaminy D.

Problemem może być natomiast jego nadmiar. Jeśli cholesterolu jest zbyt dużo, ma on tendencję do wbudowywania się w ściany tętnic i tworzenia tzw. blaszek miażdżycowych. Mogą one utrudniać przepływ krwi, a w skrajnych sytuacjach prowadzić do całkowitego zablokowania. To właśnie w ten sposób uruchamia się mechanizm powstawania choroby wieńcowej, zatorów i udarów. Nadmiar cholesterolu wpływa też na inne choroby układu krążenia, bo organizm w celu zapewnienia właściwego przepływu krwi podnosi jej ciśnienie. 

Co robić, aby zapobiegać wzrostowi poziomu cholesterolu

Zbyt wysoki poziom cholesterolu zazwyczaj jest efektem zaniedbania w zakresie codziennej aktywności i stosowania właściwej diety. Wbrew pozorom to nie produkty bogate w cholesterol są odpowiedzialne za jego wzrost. Udział cholesterolu pochodzącego z diety zazwyczaj nie przekracza 30% ogólnej jego ilości. 

Najskuteczniejszym sposobem stabilizacji cholesterolu na właściwym poziomie jest zmiana nawyków dietetycznych i wprowadzenie właściwej ilości odpowiedniego typu aktywności fizycznej. 

Jakie zmiany dietetyczne i ruchowe są zalecane

Do codziennego jadłospisu warto wprowadzić odpowiednio dobrane zioła na cholesterol. Można je zamówić na stronie https://www.izielnik.pl/ziola-na-cholesterol. Warto zmniejszyć ilość tłustego mięsa i zastąpić je chudym mięsem drobiowym, owocami morza, rybami. Zdecydowanie należy unikać mięsa smażonego, szczególnie w głębokim tłuszczu. Zamiast soli zacznij stosować zioła i przyprawy. Zrezygnuj z białego pieczywa, słodyczy, makaronów i wszelkich produktów zbożowych.

Codziennie idź na szybki spacer i dopilnuj, aby trwał co najmniej 30 minut. Możesz iść popływać albo przejechać 10 kilometrów na rowerze. Dzięki temu zyskasz więcej energii i możesz zupełnie zmienić rozkład swojego dnia. Warto!

Grafika: freepik.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak wybrać idealną sukienkę ołówkową na specjalne okazje?
Jak wybrać idealną sukienkę ołówkową na specjalne okazje?
Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, jak wybrać idealną sukienkę ołówkową na specjalne okazje. Dowiedz się jakie fasony będą dla Ciebie najkorzystniejsze, i jakie dodatki dobrze będzie do nich dobrać.
Ostatnie wpisy